Communicatie met impact is enkel mogelijk met een geïntegreerde communicatie- & marketing strategie. Ik help je bij het opmaken van deze plannen met focus op o.a. merkpositionering, strategische beslissingen, marketingplannen, beeldtaal en de samenstelling van je marketing team. Resultaat is een sterke merkidentiteit, een juiste tone of voice en een grotere connectie met je doelgroep en hogere conversie.
Samen bepalen we welke strategie het beste aansluit bij je merk of bij je bedrijf. Na een uitgebreide analyse bepalen we de kernwaarden, unique selling points en de positionering van je bedrijf. Zo kan je je als bedrijf het best onderscheiden en een goede band opbouwen met je klanten. Na het vastleggen van je merkstrategie, ga ik aan de slag om je uitgebreid te helpen bij het verder ontwikkelen van je merk, dit zowel visueel als inhoudelijk. Denk aan graphic design, tone of voice, storytelling en brand experience.
Het uitbouwen van je business gaat vaak gepaard met het verder digitaliseren van je bedrijf. Dit kan gaan van het updaten van je website, het bouwen van een smartphone-applicatie, de keuze van een content managementsysteem, RFP of RFI voor een omnichannel marketingplatform tot de selectie van gespecialiseerde software voor het ondersteunen van specifieke business decisions. Mijn taak bestaat erin duidelijk te definiëren wat nodig is vanuit business en die input in klare taal over te brengen naar het IT-team. Project management dus van begin tot eind.
Als onderdeel van je marketingstrategie onderzoek ik voor je op welke manier we digitaal kunnen inzetten op SEO, SEA, e-mailmarketing, organische content tot digitale samenwerkingen en display advertising.
In functie van je bedrijf of merk bekijk ik welke sociale media kanalen cruciaal zijn en ontwikkel ik de strategie per kanaal. Daarbij besteed ik extra aandacht aan organische en paid content, community beheer, klantenservice, het genereren van leads en vergroten van merkzichtbaarheid.
Content is key voor je communicatie en marketing. Met of zonder opvallende call-to-action. Je krijgt advies over hoe we die content kunnen creëren en distribueren via blogposts, infographics, video’s, foto’s, boeken, e-books, … alles afgestemd op je doelgroep(en).
Ik help je mee bij de keuze van influencers die aansluiten bij je merk en/of bedrijf. Ik werk een plan van aanpak uit en bepaal op welke authentieke manier we een samenwerking kunnen opzetten met de influencers/ambassadors. Van de onderhandeling, de content, het visuele, en de call-to-action tot de opvolging en analyse achteraf.
Hoe kunnen we pers en media inzetten voor het versterken van jouw communicatie? In functie van de communicatie- en marketingstrategie bekijk ik welke opportuniteiten er zijn op vlak van public relations en media-aandacht. Ik maak een persplanning op, een plan van aanpak en een eerste selectie van de belangrijkste media voor je bedrijf of merk.
Voor het realiseren van je marketing- & communicatiestrategie is het belangrijk om ook je boodschap om te zetten bij je audiovisuele producties. Denk daarbij aan video’s, reclamespots, radioreclame, animaties, podcasts, fotoshoots en andere visuele content. Ik ga op zoek naar het juiste productieteam in functie van de opdracht, zorg voor een opvolging van A tot Z en bepaal mee de consistentie in het verhaal.
Samen bekijken we op welke manier we jouw bedrijf verder kunnen ontwikkelen. Zowel bij het bepalen van de strategie, op operationeel vlak als in functie van de samenstelling van je team. Deze coaching kan onder de vorm van informele gesprekken tot brainstorms en presentaties. Doel is om business en marketing beslissingen dichter bij elkaar te brengen.